Leipajollaonulkomainennimi

alle3.jpg

Muutama viikko sitten ostin paikallisesta HOK-elannon kaupasta kauppa-kaupassa-paistopisteestä lämmintä leipää. Tuoreen leivän tuoksu sai ostamaan, vaikka suurin osa leivistä olikin poltettu, ei paistettu. Ja hyvähän se on, ettei ole kuutamolla paistettua, mutta rajansa kaikella.

Siis lähes kaikki leivät olivat palaneita! Ja silti myytävinä. Yritin löytää vähiten palaneen ja luulin myös löytäneeni. Kotona tunnelma lässähti enemmän kuin tuo ilmavaksi paistettu vehnäleipä veitsen painautuessa sen rapeaan pintaan. Tuokin leipä oli pohjasta mustassa karstassa.

Palanut maku sai jättämään leivän syömisen. (Vaikka ajattelinkin niitä, joilla ei ole edes tuota leipää.)

Jätin verkossa palautetta ja sain nopeasti asiallisen vastauksen asiakaspalvelusta. ”Pahoittelut, vahinkoja toki voi sattua, mutta palanutta tuotetta ei laiteta myyntiin.” Teoria ja käytäntö. Vasen ja oikea.

Mutta pysytään nyt kultaisella keskitiellä.

Tuossa leipäosastossa oli päässyt pettämään sekä laatu että palveluasenne. Molemmat pitää motivoida kuntoon. Ei siis pelkkää pahoittelua, vaan asiakkaat huomioivaa, hyvää palvelua ja laatua jota voi odottaa.

Näitä lupaan edistää HOK-elannon edustajistossa.

Äänestä Timo Latikka – numero 961.

 

Ps. Jatkossa myös näkyviin näiden ”meillä leivottujen” leipien alkuperämaa, niin kuin toisissa kaupoissa jo onkin. Haluan ostaa hyvää, kotimaista leipää.