Blinipannu

alle20.jpg

Toissa keväänä ostin paikallisesta HOK-elannon marketista blinipannun. Tyytyväisenä kannoin pannun kotiini, olihan pannu sekä hyvännäköinen että huokea (siis hyvä ja halpa!).

Valurautaa, lupasi pakkaus. Ensimmäiset blinit paistettiin ja pannu pestiin. Sitten tuli aika tehdä rasvapoltto eli rasvaa pannuun ja pannu uuniin. Ja se siitä.

En mennyt valittamaan asiasta. Pannu maksoi muistaakseni noin parikymmentä euroa. Eikä kuittia tietenkään enää ollut tallessa.

Joka tapauksessa pannun olisi pitänyt kestää sen pakkauksessa suositeltu rasvapoltto. Lopputuloksena valurautainen (?) pannu hilseili jonkin pinnoitteen pois ja oli käyttökelvoton.

Valittaminen ei ole tämän tarinan pointti, vaan se, että minusta kaupan pitää tarjota asiakkailleen sellaista laatua, mikä kestää sen mitä myydessä luvataan. Ei siis pelkkää pahoittelua, vaan kestävää laatua.

Sitä lupaan edistää HOK-elannon edustajistossa.

Äänestä Timo Latikka – numero 961.